Praca z samochodem - wymiana części

Dodane: 12-01-2017 07:40
Praca z samochodem - wymiana części tuleje

Fachowa obsługa w sklepie motoryzacyjnym

Fachowa pomoc motoryzacyjna świadczona jest w warsztatach oraz na stacjach paliw i na myjniach samochodowych. Jednak taką fachową pomoc będzie można otrzymać także w sklepie motoryzacyjnym. Wówczas osoby pracujące w takich sklepach będą towarzyszyły swoim klientom podczas robienia w nich zakupów. Jest to bardzo ważne zwłaszcza dla osób po raz pierwszy robiących zakupy w takim sklepie, dla których wybór najlepszego towaru jest bardzo trudny. Tymczasem prawdziwy fachowiec już po krótkiej rozmowie będzie potrafił stwierdzić, jakiego rodzaju część samochodowa może się okazać najlepsza do konkretnego samochodu. Dzięki temu będzie można od razu korzystać ze swojego samochodu. Wpłynie to także na obniżenie kosztów jego użytkowania.


Lakierowanie samochodu

Każde czyszczenie samochodu może być dokonywane zarówno w warunkach domowych, jak i w myjniach samochodowych. Wszystko zależy od tego, jak dokładnie czyszczony ma być konkretny samochód. Po dokładnym wyczyszczeniu samochodu powinien on zostać spłukany i osuszony. Oczywiście w warunkach domowych takie osuszanie samochodu będzie polegało na pozostawieniu go na słońcu oraz wytarciu go sucha posiadanymi przez właściciela samochodu ściereczkami. Uzupełnieniem dla mycia samochodu może być jego woskowanie. Takie woskowanie bardzo poprawia wygląd samochodu i sprawia, że wygląda on na bardzo zadbany. W razie potrzeby można także sięgnąć po lakier samochodowy i przy jego użyciu zatuszować różne niedoskonałości samochodu.


Najbardziej popularne są w Rosji i

klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem przypominającym nieco vibram. Są powszechnie stosowane w rowerach górskich i samochodach terenowych. Jest ich bardzo wiele odmian: od tzw. semi-slicków ? mających w miarę gładką powierzchnię czołową i duże klocki na brzegach, co jest rodzajem kompromisu między oporami toczenia i przyczepnością przy jeździe w terenie o zmiennym rodzaju podłoża, po opony błotno-piaskowe ? mające bardzo wydatne i dość rzadko rozmieszczone klocki, których zadaniem jest "wgryzanie się" w grząskie i mokre podłoże, i które charakteryzują się bardzo dużymi oporami toczenia na bardziej twardych podłożach. W rowerach przy tym rodzaju opon często stosuje się inny bieżnik w oponie na koło przednie i tylne.

Kolcowa opona rowerowa domowej produkcji.

kolcowe ? opony z metalowymi kolcami, które służą do jazdy po śniegu i lodzie. W rowerach górskich są one też dość często stosowane do zjazdu również w sezonie letnim. Rowerzyści majsterkowicze robią je sami z odpowiednio dobranych blachowkrętów i starych lub specjalnie kupionych opon.
deszczowe ? opony ze specjalnie dobranym wzorem bieżnika zapewniającym bardzo wydajne odprowadzanie wody spod koła i zabezpieczającym przed poślizgiem.
błotno-śniegowe ? opony wykonane zazwyczaj z bardziej miękkich gatunków gumy, zaopatrzone w specjalnie wyprofilowany bieżnik zapewniający dobrą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym.
nordyckie ? opony przystosowane do jazdy w bardzo zimnych warunkach (w Polsce używa się też nazwy opony lodowe). Najbardziej popularne są w Rosji i państwach skandynawskich. Opony lodowe są również powszechnie używane w Kanadzie, gdzie są to po prostu opony zimowe5, ze względu na to iż są przeznaczone do jazdy w temperaturach poniżej -10°C6, zwykle występujących zimą na większości obszaru Kanady. W stosunku do opon zimowych bieżnik posiada budowę kierunkową oraz więcej lameli, które są gęściej umiejscowione. To pozwala na lepszą trakcję na lodzie i śniegu7.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna



© 2019 http://metpol.radom.pl/