Pomoc przy mechanice samochodowej

eczy lub osadów. Działanie pompy polega na przekazaniu cieczy siły mechanicznej przez wirnik, tłok lub membranę, celem jej sprężenia. Aktualnie wszystkie przenośniki cieczy nie mające tłoka, membrany, łopatek, lub wirnika nie z

Dodane: 04-08-2016 11:42
Pomoc przy mechanice samochodowej potencjometry przepustnicy sklep

Czym jest pompa

Pompa ? urządzenie służące do wytworzenia różnicy ciśnień między stroną ssawną (wlotem do pompy) a tłoczną (wylotem z pompy), umożliwiającej transport cieczy lub osadów. Działanie pompy polega na przekazaniu cieczy siły mechanicznej przez wirnik, tłok lub membranę, celem jej sprężenia.

Aktualnie wszystkie przenośniki cieczy nie mające tłoka, membrany, łopatek, lub wirnika nie zaliczają się do pomp, mimo posiadania w nazwie słowa pompa. Jako przykłady dawnych pomp podawane są przenośniki cieczy, stanowiące nierozłączny element z silnikiem, np. parowy podnośnik wody i jego odpowiednik spalinowy, w których czynnik roboczy np. para wodna bezpośrednio przekazuje energię cieczy. Ponieważ parowe i spalinowe podnośniki wody mają jedynie znaczenie historyczne, przeważnie nie umieszcza się ich w klasyfikacji, albo nie zalicza do pomp. Podobnie jest ze śrubą Archimedesa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa


Dlaczego warto dbać o sprawność naszych aut?

Poruszanie się własnym autem to komfort i swoboda, która zapewnia nam niezależność. Wiele osób posiada własne samochody i służą one często na co dzień w wielu sytuacjach, a bez nich wszystko byłoby o wiele trudniejsze. Jeśli chcemy podróżować nimi bezpiecznie i komfortowo, należy przede wszystkim zadbać o ich dobry stan techniczny oraz wszelkie usterki naprawiać na bieżąco. Dzięki temu nie spotka nas żadna niespodzianka. Przeglądy techniczne samochodu wykonamy w niemal każdym warsztacie, a w przypadku podstawowych rzeczy, takich jak kontrola ilości płynów, będziemy mogli nawet zająć się tym samodzielnie. Najważniejsza jest jednak regularność, ponieważ tylko ona zapewni nam bezpieczeństwo i pewność.


Gaźnik i jego historia

Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa.

Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR).

W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik



© 2019 http://metpol.radom.pl/